Sunday, April 11, 2010

Rybáři vysazují úhoře

Úhoř, kdysi oblíbená a hlavně hojná ryba nejen našich řek. Ostatně jěště před druhou světovou válkou byli běžní, stačí si vzpomenout na povídky Otty pavla, jak se strýcem lovili úhoře, stačilo tehdy jen ve vhodný čas natáhnout do řeky šňůru s háčky a ráno měli chycených několil úhořů. Akorát že následně bylo postaveno mnoho přehrad, dělajících obecně problémy všem migrujícím rybám a navíc bylo hodně znečištěno životní prostředí a z úhořů se stal prakticky vymírající druh. Aby byly vůbec občas k vidění vypouští rybářský svaz rok co rok malé úhoříky do řek a doufá, že jich alespoň pár najde po cestu do Sargasového moře, kde se úhoři rozmnožují. Inu jen tak dál, sice jich patrně naprostou většinu cestou někdo uloví (podle "moderních" rybářských metod, kdy za llodí zústává minimálně sto metrů široký pruh moře ez jediné rybičky) ale snaha se počítá. Snad jednou budeme moci opět potkat úhoře v řece. Ostatně v případě lososa už to občas platí, tam byly viděny dospělé ryby, jak se vrací na místa svého vypuštění do vloné přírody.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

https://www.zachytame.cz/

4:55 AM  
Blogger michal said...

No super, tak to se těším, až si půjdu na úhoře zachytat. Obecně je to moje nejoblíbenější ryba. Nejradši mám jeho chytání v noci. Mám na to i speciální rybářské lehátko se spacákem, které mě pěkně zahřeje. A když je větší zima, tak mám samozřejmě po ruce vždycky nějakou placatku s něčím dobrým na zahřátí. :)

12:45 AM  

Post a Comment

<< Home